Drukuj
Kategoria: Recenzje

electr-ohm 2008

sunao inami - laid back computingSunao Inami to elektroniczny projekt muzyczny artysty z Cobe w Japonii.  Płyta „Laid Back Computing” ujrzała światło dzienne w 2008 roku. Choć minęło sporo czasu muzyka nadal brzmi świeżo i aktualnie a album jest jednym z ciekawszych w dorobku artysty.

Warto wspomnieć, że muzyk występował swego czasu w Polsce w ramach festiwalu CoCart w Toruniu a jego świeży techniczny występ w hali parkingowej, który został nagrodzony licznymi brawami, wspominam jako jeden z ciekawszych koncertów muzyki elektronicznej, na których miałem okazję gościć.

Na płytę składa się 11 kawałków utrzymanych w eksperymentalnej elektronice, glitch, itp. Po odpaleniu krążka otacza nas masa przetworzonych syntetycznych dźwięków o charakterze perkusyjnym. W niektórych utworach tworzą one ciekawe nietypowe rytmy, w innych miejscach mają zmienny i abstrakcyjny charakter. Towarzyszą im barwy syntetyczne bądź ambientalne tła. Pojawiają się również nagrania field recording, które przywodzą na myśł rechot żab czy plusk wody. Taki jest chociażby utwór „Ephemeral thing”, który kojarzy się z ambientalnymi dokonaniami Briana Eno z płyty ”Ambient 4. On Land”. W innych utworach pozbawionych rytmów jak np. „All Things Must Pass” usłyszymy minimalistyczne choć zarazem monumentalne preparacje syntezatorowe. Muzyka Sunao Inami jest kompletnie pozbawiona melodii. Również partie perkusyjne pozbawione są typowych rytmów czy dźwięków kojarzonych ze standardowym zestawem perkusyjnym jak np. hihat, stopa, werbel. Na uwagę zasługuje eksperymentalny i oryginalny charakter kompozycji.

Najlepsze utwory to: „The Man Whoo Sold the Calculator” z mocnym industrialnym bitem a także rytmiczne „Waiting in the Grain”.

Łebski

www.cavestudio.com

www.discogs.com/artist/332965-Sunao-Inami