Artoffact Records 2016
"WarMech" to kontynuacja muzyki do kultowej gry komputerowej AirMech. Podobnie jak jej poprzednia część, to coś więcej niż muzyka do gry. Ekipa Front Line Assembly docenia swoich słuchaczy i po raz kolejny przygotowała płytę, która równie dobrze może być traktowana jako pełnoprawny longplay z nowoczesną muzyką elektroniczną. Daje sporo przyjemności podczas słuchania i można do niej wracać wielekrotnie. Ponieważ mamy do czynienia z nietypowym wydawnictwem postaram się opisać zarówno muzykę jak i napisać kilka słów o samej grze.
Po sukcesie AirMech Strike dostępnej na platformy sieciowe Steam z poziomu peceta oraz na konsole XBOX (pod nazwą AirMech Arena), do którego to sukcesu poniekąd przyczyniła się świetna i klimatyczna muzyka Front Line Assembly, studio Carbon Games postanowiło wypuścić kolejną grę kompatybilną z kultowym już AirMech Strike. Nowa gra, tym razem oparta o scenariusz fabularny i konkretne misje, otrzymała tytuł AirMech Wastelands a o muzykę po raz kolejny poproszono doświadczoną grupę z Vancouver.
Poprzednia płyta podobała mi się i słucham jej po dziś dzień z wielką przyjemnością. "Warmech" kontunuuje wysoki poziom, choć w moim odczuciu nie wypada tak mocno jak pierwsza część AirMech. Być może jest tak przez brak zaskoczenia. AriMech swego czasu było czymś nowatorskim i świeżym. Trzeba jednak przyznać, że FLA po raz kolejny wykonali kawał świetnej roboty i na tle dokonań innych artystów z kręgu IDM, dubstep album "Warmech" wypada bardzo dobrze, wręcz imponująco.
Na płycie wiele się dzieje, utwory są dopracowane a realizacja nagrań jest sterylna, dokładna i charakteryzuje się pełnym i nowoczesnym brzemieniem. To elektronika stworzona bez wątpienia w oparciu na najnowsze rozwiązania technologiczne zarówno jeżeli chodzi o sprzęt jak i oprogramowanie. O ile w grze wykorzystano dwa, może trzy utwory, jakieś fragmenty, to na płycie kompaktowej lub winylu (jak ktoś woli) znajdziemy dziesięć konkretnych, rytmicznych utworów, które przeniosą nas w techniczny i zrobotyzowany świat przyszłości. Na "Warmech" podobają mi się zwłaszcza nostalgiczne futurystyczne melodie. Muzyka z "Warmech" równie dobrze mogłaby posłużyć jako soundtrack do filmu science fiction.
Na koniec kilka słów o samej grze. AirMech można określić jako bardzo udany miks rozgrywek typu Cunter Strike i futurystycznego klimatu rodem ze StarCraft. Gra jest dostępna za darmo, choć jest stworzona w ten sposób, że w miarę rozwijania rozgrywki gracze mogą kupić dodatkowy pakiet punktów, za które można w szybszy sposób rozbudować swój arsenał bądź kupić ciekawe gadżety, które wyróżnią naszą postać na tle innych. W grze wcielamy się w postać kierowanego przez bohatera wielkiego robota. który może zarówno walczyć na lądzie jak i w powietrzu. Do wyboru mamy aż sześć tego typu różnych maszyn a każda z nich posiada swoje unikalne zdolności. Oprócz tego budujemy własną armię, która może się składać z różnych jednostek: piechoty, czołgów, dział, jednostek latających, rakiet itp. Celem gry jest pokonanie przeciwnika poprzez jak najszybsze zdobycie neutralnych posterunków, czyli zajęcie terenu oraz zniszczenie bazy przeciwnika. Gra w "AirMech" łączy zarówno strategię jak i umiejętności zręcznościowe. O wygranej decyduje głównie dobre opanowanie samej gry i szybkość ale także stosowanie strategii i wymyślanie własnych technik i sposobów.
Do płyty dołączono kartę z kodem, który po wpisaniu w grze uruchamia dodatkowe funkcje. Otrzymujemy nową postać oraz kilka ciekawych unikalnych jednostek i rzeczy sygnowanych nazwą FLA, np. jednostki piechoty o znajomej nazwie Artificial Soldier. Jest to z pewnością ciekawy i unikalny pakiet na start, który wyróżni gracza wśród innych a także uprzyjemni rozgrywkę.
mindphaser.com - oficjalna strona Front Line Assembly
https://www.carbongames.com/airmech-strike
Łebski
Przeczytaj artykuł o Front Line Assembly na industria.org.pl
Przeczytaj inne recenzje Front Line Assembly oraz projektów związanych z tym zespołem na industria.org.pl
Front Line Assembly "Echogenetic"
Front Line Assmebly "Improvised Electronic Device"
Noise Uunit "Response Frequency"