Drukuj
Kategoria: Koncerty

 

Koncert muzyki elektronicznej. 

Wystąpią:

C.H. District

Citizen

Contemplatron

Düsseldorf

Dawid Chrapla

Revisq

 

C.H. DISTRICT

C.H. District - Mirosław Matyasik działalność artystyczną rozpoczął w 1996 współtworząc śląską scenę ambient/noise/experimental. Od 1998 roku podstawę jego twórczości stanowi jednoosobowy projekt o nazwie C.H. District, który łączy w sobie tradycje muzyki industrialnej ze współczesnymi produkcjami z kręgów tzw. inteligentnej elektroniki. Ściśle współpracuje z grupą performance/video art Suka Off zasilając ich działalność jako twórca oprawy dźwiękowej.

W latach 1998-2001 ukazały się dwa wydane własnym sumptem płyty "Pneuma-ti-coi" oraz "Continuance".

W 2002 roku C.H. District podpisał kontrakt z francuską wytwórnią M-Tronic, której nakładem ukazał się split z holenderskim projektem Duuster - "Chemical Elements 1.0". Materiał odbił się szerokim echem w Polsce ale przede wszystkim za granicą - we Francji i za Oceanem.

Na początku 2005 roku światło dzienne ujrzał kolejny album długogrający - "Slides". Autorskie wydawnictwo okraszone remiksami autorstwa m.in. Kero (Shitkatapult) i Telemetrik, zostało znakomicie przyjęte przez recenzentów i fanów muzyki elektronicznej. Zaowocowało to licznymi występami w całej Europie, m.in. Industrial Festival (Francja), Forma Nova Festival (Dania), Torture Garden (Wielka Brytania) itd. oraz udziałem na wielu płytach kompilacyjnych.

Na kolejny krążek studyjny C.H. District przyszło czekać 5 lat. Materiał pt. "Conclusion" ukazał się nakładem M-Tronic i chicagowskiego labelu Tympanik Audio w listopadzie 2010 roku.

Dyskografia:

01. Pneuma-Ti-Coi (2000)

02. Matrix ver. Hardware (2002)

03. Continuance (2002)

04. Zan[zib]ar (Live) (2002)

05. Chemical Elements 1.0 (2003)

06. Slides (2005)

07. Conclusion (2010)

Oficjalna strona internetowa:

www.chdistrict.com 

DÜSSELDORF

Düsseldorf to bez wątpienia jeden z pionierskich projektów na gruncie stylistyki EBM w Polsce. Założony w 1989 roku w Katowicach przez wokalistę Adama Białonia i klawiszowca Adama Radeckiego zespół był wyrazem ich fascynacji dźwiękowymi eksperymentami w stylu wczesnego Kraftwerk, Cabaret Voltaire czy Front 242. Tworzenie muzyki było dla nich tylko punktem wyjścia – potem pojawiły się pomysły happeningów o charakterze typowo industrialnym, realizowanych w obiektach przemysłowych, gdzie oprócz głosu i wygłaszanych manifestów dominować miała muzyka maszyn „wygrywana” na żywo i będąca w stu procentach pochodzenia akustycznego (tj. przekładnie, koła i inne mechanizmy wydające dźwięki). Oprócz koncertów, grupa publikowała ulotki, eksperymentowała z fotografią i nagrywała sporo muzyki studyjnej, stopniowo odchodząc od pierwotnych założeń prymitywnego, spontanicznego, industrialnego rytmu i brzmienia. W 1993 roku muzycy grupy zawiesili jej działalność, by realizować się w innych projektach. Po dwudziestu latach przerwy Düsseldorf jednak został wskrzeszony.

Zaszufladkowanie grupy do EBM-u jest zbytnim uproszczeniem – w muzyce Düsseldorfu odnaleźć można echa nowej fali i pierwotnego industrialu, dopełnione synthpunkową rytmiką spod znaku Suicide, minimalistycznymi i agresywnymi bitami kojarzącymi się z twórczością DAF, marszowość i energię przywodzącą na myśl dokonania Laibach, zauważalną w tekstach liryczność w duchu Soft Cell, a wszystko to podlane iście punkową motoryką. Düsseldorf to synteza i kwintesencja tego, co było najciekawsze w postindustrialnej muzyce lat 80-tych.

Duesseldorf na youtube

CITIZEN

Projekt Jakuba S., dotychczas utożsamianego głównie z wieloletnią aktywnością dj'a / recenzenta , osoby odpowiedzialnej za wizualizacje dla m.in[HAVEN], DIFFERENT STATE, DÜSSELDORF. Konsekwentny propagator synkretyzmu kultury dubu z ruchem industrialnym.

Nieprzypadkowo nazwa citizen została wybrana przez Jakuba, CITIZEN DUB , lecz przełożony na język miasta, gdzie surowy sygnał, hałas zostaje skonfrontowany z deformacją dubowych elementów. Atonalność i prymitywne formy industrialu, wzbogacone autorskimi atakami video. Estetyczne niedopasowanie dla purystów noise, jak także dla dubowych epigonów, świadome wykluczenie . Citizen stawia sobie za cel soniczną eksploracje betonowych aglomeracji, obrazowanie postępującego rozpadu.

REVISQ

Patryk Gęgniewicz (Revisq) – kompozytor, producent oraz multinstrumentalista. Działa aktywnie od początku lat 90. Związany z kręgami tzw. demosceny (ogólnoświatowego ruchu, skupiającego niezależnych twórców multimediów). Skomponował i wyprodukował wiele soundtracków do gier komputerowych, m.in. hitów takich jak Painkiler, Painkiller Booh czy Datura. Nagrywał muzykę w przeróżnych składach m.in. The Loveliers, Sundial Aeon czy Itoa, nagrywających dla Sony, Flow, Beatspace, Kayax, Metal Mind.

W latach 2006-2018 grywał w klubach calej polski m.in. INQ, Szpitalna1, Pruderia, Mega Club itd. Uczestniczył również w paru festiwalach, Moving Closer, Mediawave itd.

Obecnie jest skupiony nad projektem Angst 78 oraz nowym autorskim materiale.

Jego ostatnie wydawnictwa to plyta Angst 78 (wraz z Łukaszem Szalankiewiczem) 78 Angst ktora ukaze sie nakladaem Zoharum (9.12.2019)

Oraz remix dla legendarnej indsutrial kapeli Test Dept. który ukaże się nakładem One Litlle Indian records (22.11.2019)

Revisq na Soundcloud

 

CONTEMPLATRON

Tybetańska muzyka rytualna nie zajmuje się emocjami doczesnej indywidualności, lecz wiecznie obecnymi, bezczasowymi jakościami życia uniwersalnego, dla których osobiste radości i smutki nie istnieją. Dzięki niej odczuwamy jedność ze źródłami rzeczywistości w najgłębszych pokładach naszej istoty. Kontemplatywna, medytacyjna i pełna przestrzeni muzyka Contemplatron łączy elektroniczne struktury dźwiękowe z brzmieniami akustycznymi (gongi, dzwonki, bębny). Contemplatron związany jest nierozerwalnie z praktykami buddyzmu, przenosi w język muzyki inspiracje lekturą Tybetańskiej Księgi Umarłych i stanowi dźwiękową realizację powyżej zacytowanego ustępu.

www.contemplatron.art.pl

  

 

dziwny event 6

Termin: 29.02.2020., godz. 20:00

Miejsce: Dworcowa 12A, 47-120 Zawadzkie

Strona www: Dziwny Event 6 na fb