Film dokumentalny o The Residents
- Szczegóły
- Łebski
- Kategoria: News
"Theory Of Obscurity" to nowy pełnometrażowy film dokumentalny o legendarnej awangardowej grupie The Residents. Jest to opowieść, która obejmuje historię czterdziestu lat istnienia zespołu. Wiele szczegółów dotyczących grupy jest do dziś owiane tajemnicą. The Residents nigdy nie udzielają wywiadów, od zawsze ukrywają swoją tożsamość, występują w maskach i przebraniach. Anonimowość daje im całkowitą swobodę tworzenia, jedyną granicą jest tylko wyobraźnia. Film jest również opowieścią o wytrwałości w dążeniu do celu, pasji w realizacji swoich marzeń a także o inspiracji jaką byli i są dla innych artystów.
Więcej informacji:
The Residents - oficjalna strona
Dissecting Table "Ultra Materials 1986-1991"
- Szczegóły
- Łebski
- Kategoria: Recenzje
Steinklang Industries 2007
Dissecting Table grali japoński industrial. Jednym z ciekawszych okresów w twórczości tego projektu są końcówka lat 80-tych i początek 90-tych. Dyskografia japońskiego zespołu obejmuje zatrważającą ilość płyt. Ichiro Tsuji, lider zespołu a obecnie jedyna osoba, która stoi za Disecting Table, w ostatnich latach wydaje średnio 10 płyt rocznie głównie w szeroko pojętej stylistyce noise. Osobom zainteresowanym muzyką tego artysty, ciężko jest przedrzeć się przez tak obszerną dyskografię. Sięganie po przypadkowe tytuły często okazuje się niesatysfakcjonujące. Z pomocą przychodzi internet, znalezione w nim informacje, odsłuchiwanie muzyki, porównywanie. Kilka lat temu, wytwórnia Steinklang Records, wydała dwupłytową kompilację "Ultra Materials 1986-1991". Wydawnictwo to zawiera skondensowaną dawkę ciężkiego, bezkompromisowego, industrialnego stylu Dissecting Table z początku działalności.
Mick Harris "Hednod Sessions"
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Hidden Art 2004
Hednod Sessions to dwupłytowe wydawnictwo, na którym Mick Harris, znany szerzej ze Scorn, umieścił ponad sto czterdzieści minut muzyki. Jest to granie bardzo charakterystyczne dla tego artysty, coś w rodzaju trip-hopu z dodatkami industrialu o charakterystycznym, socjologicznym przekazie.
DataDisk "Element"
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Nasiono Records 2011
Ex pięćdziesiąt procent znanej i respektowanej polskiej formacji Wieloryb - Robert Suszko, powołał do życia projekt DataDisk w 2002 roku, biorąc nazwę z tytułu utworu grupy Ecnomorph "Insert Another Data Disk". Prawie wszystko co wychodzi spod ręki tego utalentowanego muzyka ma piętno materii doskonale oszlifowanej z dbałością o detale. Realizacja ostatnich płyt DataDisk jest bardzo dobra, nawet jak na wysokie standardy dominujące obecnie na świecie.
Nasiono Records Sampler vol. 2
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Nasiono Records 2011
Niewątpliwie istnieje pewna trudność w przypadku pisania recenzji do składanek. Wynika to chyba z faktu że niektóre z nich są zbudowane z muzyki bardzo różnej, zarówno jeśli chodzi o formę jak i treść. Tak jest też niestety w przypadku Nasiono Records Sampler vol. 2. Stylistycznie, ten cd zawiera muzykę od folku aż po industrial, zaś niektóre utwory umykają jakiejkolwiek rzetelnej klasyfikacji.
Post Scriptvm "Raspad"
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Tesco Organisation 2006
Niewątpliwie jest do pewnego stopnia prawdą że muzyka elektroniczna jest uwarunkowana zestawem "maszyn", sposobem ich komutacji oraz przyjętą technologią produkcji. Oczywiście oprócz tego autor danej porcji muzyki jest uwarunkowany swoim doświadczeniem w produkcji, wrażliwością, talentem, osłuchaniem oraz ogólną swobodą wyrażania się, komunikacji ze słuchaczami, poprzez własne dzieła.
Niektórzy uważają że tylko stary dobry oldskulowy industrial (z lat 1970 - tych i 1980 - tych) w stylu Throbbing Gristle lub Cabaret Voltaire, czy SPK jest warty uwagi.
Jest w tym ziarno prawdy, bo przenikliwa atmosfera i ogólnie brzmienie z tamtych lat, nasuwa skojarzenia z kultem muzyki konkretnej, której pionierami byli kompozytorzy tacy jak Cage, czy Stockhausen. Późniejsze albumy (z lat 1990 - tych) nagrywane z uwzględnieniem dominującej wówczas technologii cyfrowej (Godflesh, Ministry, Skrew) są chyba czasami przeładowane efektami, bitem, oraz ogólnie są zbyt równe, skwantyzowane. W tym okresie nagrano oczywiście wiele bardzo dobrych płyt.
Podoba mi się idea, aby grać w obecnych czasach w stary sposób (przy użyciu magnetofonów i modularnych analogowych syntezatorów, a także technologii DIY). W dziwny, choć nawet teraz rozpowszechniony sposób brzmi industrialno-darkambientowa formacja Post Scriptvm, która w listopadzie 2007 roku zagrała koncert na festiwalu we Wrocławiu.
Hypnoskull "Operation Tough Guy"
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Ant Zen 2002
Podoba mi się kierunek w jakim podążył industrial od około połowy lat 70 - tych aż do teraz. Po części rozwijał się on wraz z technologiami produkcji muzyki elektronicznej. Nawet obecnie w dobie oprogramowania pojawiają się doskonałe płyty jak na przykład "Handover" Skinny Puppy.
Belgijska scena industrialna ma własną tradycję oraz klimat. Istnieje tam masa bardzo dobrych, innowacyjnych projektów (na przykład Sonar, Front 242, Imminent, Klinik). Hypnoskull należy bez dwóch zdań umieścić w zbiorze belgijskich autorów, którzy są darzeni respektem i ogólnie którzy są po prostu wartościowi, oryginalni.
Godflesh "Crush My Soul"
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Erache 1995
Całe szczęście że Godflesh powrócił. Oba ostanio opublikowane materiały, czyli ep-ka "Decline And Fall" oraz płyta "A World Lit Only By A Fire" prezentują wysoki poziom i wytyczają nowe kierunki w szeroko rozumianej muzyce ekstremalnej. Sądzę że materia w jakiej specjalizuje się genialna brytyjska formacja są chyba przeznaczone dla dość wytrawnych słuchaczy. Jeśli ktoś słyszał już wiele odmian metalu i grindcore'a, jest znudzony schematycznymi aranżacjami, z nagminnie umieszczaną w kompozycjach środkową ósemką, czyli wariacjami na oknie ośmiu taktów z reguły, po drugim, czasami trzecim refrenie, to być może, jeśli w ogóle lubi słuchać muzyki i ciekawią go nowe idee, a także zwraca uwagę na eksperymenty, formacje takie jak Godflesh, czy wczesny Scorn mogą go pozytywnie zaskakiwać i wprawiać w ekscytację. Muzyka tych ekip jest wręcz mistycznie dziwna.
"Crush My Soul" to relatywnie wiekowy materiał, ponieważ od czasów kiedy ujrzał on światło dzienne minęły już dwie dekady i obecnie w industrialu i stylach pokrewnych, specjalizuje się już zupełnie nowe pokolenie. Ten ponad czterdziestominutowy maksisingiel jest jednak warty polecenia gdyż, na rynku przypuszczalnie, coraz trudniej o coś nietandetnego, co może napełnić słuchacza humorem, mocą i pozytywną energią.
Nine Inch Nails "Hesitation Marks"
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Null Corporation 2013
Czy kiedykolwiek Nine Inch Nails miał coś wspólnego z industrialem? Trudno właściwie odpowiedzieć pozytywnie na to pytanie. Z drugiej strony stwierdzenie, że projekt Trenta Reznora istniał od początku poza kręgiem muzyki industrialnej byłoby przesadą.
Treponem Pal "Weird Machine"
- Szczegóły
- Drumcomputer
- Kategoria: Recenzje
Listenable Records 2008
Industrialno metalowy zespół Treponem Pal powstał w 1986 roku we Francji. Początkowo jego muzyka była inspirowana zespołami takimi jak Swans oraz nurtem thrash metal i hardcore. Doskonałe brzmienie wszystkich płyt zespołu po części wynika z tego, że zatrudniał od zawsze ciekawych producentów, wśród których byli:
• Franz Treichler z Young Gods (płyty Treponem Pal, Excess and Overdrive);
• Roli Mosimann ze Swans, Wiseblood (płyta Aggravation);
• Sascha Konietzko z KMFDM (płyta Higher).
"Weird Machine" jest piątym albumem formacji. Na starannie zaprojektowanym digipacku, wydrukowanym w odcieniach szarości, widnieje informacja że płyta jest dedykowana pamięci basisty Killing Joke - Paula Ravena (1961 -2007), który grał również ,głownie podczas tras koncertowych, w Treponem Pal, Ministry i Prong. Partie gitary basowej nagrane przez niego umieszczono w trzech utworach z Weird Machine.